Főoldal » Információk » Hírek » Élményszakkör

Élményszakkör

A tanév során Paróczay Eszter és Dr. Seresné Ádám Csilla vezetésével többlépcsős kompetenciafejlesztő élményszakkör valósult meg iskolánkban a Nemzeti Tehetség Program pályázatának köszönhetően. A programról Fehér Judit kérdezte Paróczay Eszter tanárnőt.

Az a hír járja, hogy tavaly nyáron írtatok egy pályázatot, amit az idén meg is valósítottatok. Milyen pályázat volt ez?

Csilla nénivel (Dr. Seresné Ádám Csilla) közösen írtunk egy pályázatot. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából a Nemzeti Tehetség Program pályázatot hirdetett matematikai, természettudományos és digitális kompetenciák erősítésére. Erre a pályázati felhívásra jelentkeztünk, és nyertünk is 900.000 Ft-ot.

Nagyon komolyan hangzik ez a "kompetencia-erősítés" kifejezés. Mit jelent ez pontosan?

Semmi félelmetesre nem kell gondolni, a lényege talán az, hogy hogyan használjuk a hétköznapokban, a gyakorlatban mindazt a tudást, amit életünk során megszereztünk.

Kik vehettek részt ezen az Élményszakkörön?

Hatodikos gyerekek között hirdettük, sokan jelentkeztek, a Renzulli-Hartman skálán legtöbb pontot elért 20 tanuló kerülhetett be, ez egy tehetségazonosításhoz használt teszt.

Mire volt elég ez a pályázati összeg?

Ez tényleg nagyon sok pénz. Vettünk belőle Zometool építő készleteket, LÜK füzeteket és készleteket, papírokat, kartonokat, festékeket, filctollakat…, sőt még egy kétnapos kirándulás is belefért minden résztvevőnek ingyen.

A készleteket láttam, és azt is, milyen csodákat építettek belőle a gyerekek. Sőt, azt is tudom, hogy a festék nem sima vízfesték!

Jogos, ez a festék valóra váltotta egy nagy álmunkat. Foglalkoztunk a szakkörön a tabletek segítségével többek között a függvényekkel is, aztán terveztettünk a gyerekekkel egy függvényábrázolást segítő képet a földre, amit a családi napon fel is festettünk. Azért kellett ez a spéci festék, hogy ne kopjon le a kép a földről akkor sem, ha a gyerekek rálépnek.

Melyik volt szerinted a legizgalmasabb foglalkozás?

Rengeteg izgalmas órát tartottunk, nekem a legizgalmasabb az volt, amikor a 20 gyereket két csoportra bontottuk és bizonyos feltételek mellett meg kellett (pet palackokból és kartonokból) építeniük egy híd két oldalát, amit ha a munka végén összetoltak a folyosón össze is ért, sőt elbírta egy rajta átguruló játékautó súlyát is.

Melyik volt a legszokatlanabb foglalkozás?

Nehéz kérdés. Volt egy olyan témakör, hogy labirintusokat vizsgáltunk, majd terveztettünk is a gyerekekkel négyzetrácsos lapra néhányat, és megszavaztattuk, szerintük melyik a legjobb. Talán az volt az egyik legizgalmasabb, amikor egy délelőtt együtt elutaztunk Dányba és szénabálákból megépítettük a labirintust. Aztán persze ki is próbáltuk, verseny futottunk benne időre. Hatalmas siker volt.

Melyikek voltak azok a foglalkozások, amiket a gyerekek különösen szerettek?

Nagyon szerették a gyerekek a táblajátékos órákat, azokat is, amikor valamit építeni / kitalálni kellett és volt két kísérletezős óra is, amik szintén igen népszerűek voltak. Az egyiket Seres Pista bácsi tartotta az egyetem csak nekik, érdekes fizikai kísérleteket láttak. A másikat Albert Emőke néni és Takó Géza bácsi tartotta a kémia szakteremben. Itt a bemutatott kísérletek mellett néhány tanuló kísérlet is volt.

Mesélj, kérlek, a kétnapos kirándulásról!

Az érettségi szünetben csütörtök reggel indultunk vonattal Pestre, a Természettudományi Múzeumba, ahol a gyerekeket 5 fős csoportokra bontottuk. Amíg két csoport a szabadulószobában volt, addig a másik két csoport részt vett a Miről árulkodnak a csontok című interaktív foglalkozáson. Ezután csere, majd még egy kör. Nagyon élvezték a gyerekek, tudod ebben a múzeumban minden igazi, minden eredeti, nincs műanyag utánzat, tényleg nagyon klassz volt. Ezután elmentünk pizzázni, majd vonattal utaztunk Kismarosra, ahol a szállásunk volt. Külön köszönet Pitlik Dóri szüleinek, akik kocsival hozták utánunk a csomagjainkat, így napközben erre se volt gondunk. A gyerekek felderítették a terepet, majd hatalmas társasjáték parti következett és közös vacsi. Másnap, reggeli után nagyot kirándultunk, a gyerekek hidat építettek a patakra és a térképet tanulmányozták, majd nyakig sárosan értünk vissza a bázisra. Étteremben ebédeltünk és vonattal jöttünk haza. Felejthetetlen élmény volt.

Lesz folytatása ennek a szakkörnek?

Ezt rengeteg szülő kérdezte. Ilyen formában nem tudjuk jövőre megcsinálni, se folytatni, de a foglalkozások programja összeállítva nálam van, bárkinek szívesen odaadom, viheti, csinálhatja. Az idei Rátz László Vándorgyűlésen (ez egy matematika tanároknak szervezett továbbképzés) is sokan érdeklődtek iránta.

Tudnál mondani olyan pillanatot, amikor azt érezted, hogy megérte megpályázni és végigcsinálni ezt a tehetségprogramot?

Minden pillanatát élveztem, hihetetlenül nagy kihívás és hatalmas kaland volt. Bármikor belevágnék újra!

 

 

Hírek
2024.03.22.
Felvételi eredmények

Az alábbiakban tesszük közzé a 2024/2025-ös tanévre vonatkozó felvételi eljárás eredményeit.

2024.03.20.
Iskolabejárás
2024.03.18.
Újra megrendeztük az iskolai népdaléneklési versenytTovább a hírlistához
Jubileum 100
2024.03.07.
Rend- és iskolatörténeti kiállítás a Gödöllői Királyi Kastélyban

2024. február 29-én ünnepélyesen megnyitották a Gödöllői Királyi Kastélyban a „Premontreiek 100 éve Gödöllőn” című rend- és iskolatörténeti kiállítást.

2023.03.07.
A jubileumi időszak megnyitó ünnepsége
2023.03.05.
"Premontrei 100" - indul a jubileumi időszakTovább a teljes listához
Címkefelhő
Eseménynaptár