Főoldal » Információk » Hírek » Fejedelmek útján

Fejedelmek útján

A Határtalanul program keretein belül legkorábban hetedik osztályosok utazhatnak az elcsatolt, magyarok lakta területek egyikére. A járvány ezt nekünk nem tette lehetővé, tehát egy év halasztásra kényszerült az évfolyamunk. Nyolcadikos vizsgáinkat követően, nagyjából egy héttel később útnak is indultunk, egy fájdalmasan korai órában, hogy május 25-től egészen 28-ig Erdélyt járhassuk.
Egy hosszú – 14 órás – buszozás után megérkeztünk Nagyváradra, ahol a belvárosban tettünk egy nagy sétát, majd a körösfői templomban megcsodáltuk a híres kazettás mennyezetet, ahonnan torockói szállásunkra vezetett utunk. A kirándulás második napján Nagyváradon, a premontrei rend templomában, premontrei szerzetesektől hallgathattunk egy útravaló beszédet, ezután pedig a tordai sóbányába ereszkedtünk le, 112 méter mélyre. Ezen a napon még a Tordai-hasadékban is túráztunk, Kolozsvár nevezetességeit szintén megtekinthettük, majd visszatértünk torockói szállásunkra. 27-én, péntek reggel átadtuk a hozott adományainkat Böjte Csaba alapítványának, majd száguldottunk is tovább Gyulafehérvárra. Ezen a napon már Déván pihentünk meg. Szombaton a vajdahunyadi várat, a máriaradnai templomot, és Arad belvárosát látogattuk végig, és kezdetét is vehette az újabb hosszadalmas út, vissza Gödöllőre.
Nem túlzás azt állítani, hogy ez volt az egyik legjobb kirándulása az évfolyamnak, hiszen nem csak közelebb hozta az A és B osztályt, hanem életre szóló élményekkel gazdagodtunk, miközben személyes tapasztalatokat szereztünk Erdélyről.
Hőgyes Réka 8.A

Jubileum 100
2024.03.07.
Rend- és iskolatörténeti kiállítás a Gödöllői Királyi Kastélyban

2024. február 29-én ünnepélyesen megnyitották a Gödöllői Királyi Kastélyban a „Premontreiek 100 éve Gödöllőn” című rend- és iskolatörténeti kiállítást.

2023.03.07.
A jubileumi időszak megnyitó ünnepsége